Özellikle AVM, terminal, durak, kafe, restaurant gibi insanların topluca bulundukları yerlerde internet erişim hizmetleri yaygındır ve genellikle servis sağlayıcılar belli WiFi erişim noktaları üzerinden bu hizmetleri sunarlar. Peplink ürünleri ile de internet erişimi benzer şekilde WiFi olarak verilebilir. Peplink, kullanıcının kablosuz erişim noktasına girişi sırasında Facebook bağlantı seçeneği de sunarak sosyal medya kullanımının getirdiği avantajları servis sağlayıcı ve işletmelere bir seçenek olarak getirmiştir.
Yapılan araştırmalarda görüldüğü üzere;
- Kullanıcılar halka açık alanlarda ücretsiz internet erişimi beklentisindedir.
- Kullanıcıların %80’i nereden alışveriş yapacağını seçerken işletme içinde WiFi hizmeti olup olmadığına bakmaktadır. (JiWire, Mobile Audience Insights Report)
- Kullanıcıların %36’sı eğer mağaza içinde mobil cihazlarından araştırma yapamazlarsa satınalma sürecinden vazgeçebilmektedir. (Wi-Fi Alliance)
- Kullanıcılar kişisel bilgilerini kendi WiFi altyapılarında girmeye meyillidirler.
Peplink üzerinden Facebook hesabı ile erişim sürecinin akışı aşağıdaki gibidir.
Kritik kullanıcı bilgilerinin toplanması
- Kullanıcılardan yaş, cinsiyet, medeni hal, yaşadığı ülke gibi bilgiler toplanabilir.
- Bu bilgilerle InControl2 yönetim platformunda raporlar oluşturulabilir.
- Kullanıcı e-posta hesapları gelecekteki kampanyalarda kullanılabilir.
InControl üzerinden alınabilecek bazı görsel raporlar aşağıda görülebilmektedir.
Wi-Fi servis sağlayıcı, kullanıcı sisteme erişim sağlarken ekrana gelen reklam üzerinden lokasyon-zaman gibi yönlendirmeler yapabilir, böylece kullanıcı yakın bir lokasyondaki bir işletmeye (mağaza, kafe gibi) yönlendirilebilir.
Peplink tarafından sunulan bu entegrasyonla WiFi hizmetleri sunan işletmeler, sosyal medya araçları üzerinden çok sayıda fayda sağlayabileceklerdir.