ITIL ve ITSM arasındaki fark nedir?
BT Hizmet Yönetimi (ITSM) dünyasında yeni olan, insanlardan duyduğumuz en yaygın sorulardan biri “ITIL ve ITSM arasındaki fark nedir?” olmaktadır.
Çoğu BT kuruluşu, farkına varmış olsun ya da olmasın, her gün ITIL araçlarını ve bir çeşit BT Hizmet Yönetimi (ITSM) stratejilerini kullanıyor. İnsanlar genellikle BT dünyasındaki iki önemli terim olan “ITIL ve ITSM” aralarındaki farkı fark etmeden birbirlerinin yerine kullandılar.
Bu yazı, ITSM’nin gerçekte ne olduğunu ve ITIL ile ITSM arasındaki farkı anlamanıza yardımcı olacaktır.
ITIL Nedir?
ITIL olarak bilinen Information Technology Infrastructure Library (Bilgi Teknolojisi Altyapı Kütüphanesi), bir BT Hizmet Yönetimi (ITSM) çözümü oluşturmak için tecrübelerle sabit en doğru uygulama şeklidir.
ITIL’ın başarısındaki anahtar faktör tarafsız olmasıdır. Yani, kuruluşa özgü olmayan süreçlerin ve prosedürlerin ortak bakış açılarını ifade eder. Fakat, organizasyonun stratejisi ile entegre olmak, değer yaratmak ve uygun düzeyde yeterlilik sunmak adına kuruluş tarafından benimsenebilir.
Kuruluşun planlayabileceği, uygulayabileceği ve ölçebileceği bir başlangıç çizgisi belirlemesini sağlar. Ayrıca uyumluluğu göstermek ve gelişmeyi ölçmek için de kullanılır. Amaç, performansı artırmak ve belirli bir düzeyde BT hizmet verimliliği elde etmektir.
ITSM Nedir?
Information Technology Service Management (Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetimi)’ın kısaltması olan ITSM, bazen bir yazılım çözümü olarak karıştırılmaktadır. Gerçekte, her şey süreçler, insanlar ve teknoloji ile ilgilidir.
ITSM genel bir terimdir; bir ITSM yöntemi seçmek zorunda değilsinizdir. Sadece müşterilerinize değer katan bilgi sistemlerini yönetme şeklinizi ifade eder. ITSM teriminden habersiz olsanız bile, BT sistemleri adı altında çalışıyorsanız, bir tür ITSM yapıyorsunuz.
ITSM, hedefleri arasında bir kuruluşun son kullanıcılarına sağladığı BT hizmetlerini planlama, tasarlama, sunma, yönetme ve geliştirme gibi süreçleri içerir. Bu süreçler, bir kurumun büyümesine yardımcı olmak için BT süreçlerini ve hizmetlerini iş hedefleriyle uyumlu hale getirmeye odaklanmıştır.
Sonuç Olarak ITSM ve ITIL:
ITSM, tamamen müşterilere ve son kullanıcılara sunduğunuz hizmetleri nasıl yönettiğinizle ilgilidir.
ITIL, size ITSM için en iyi pratikleri öğreten çerçevelerden biridir.
ManageEngine Demo talepleriniz için lütfen tıklayınız.