ISO 27001 gereği gelen taleplerin kaydedilmesi, raporlanması ve ölçülmesi gerekmekteydi. IT departmanına gelen talepler ölçülemiyor, sürekli tekrarlayan problemlerle uğraşmak gerekiyordu Talepler aynı anda geldiğinde bazıları atlanabiliyor veya çözümü için çok geç kalınmış olabiliyordu. Bu yüzden bir yazılıma ihtiyacımız vardı. İhtiyacımız olan çözümün tek bir portal altında toplanmış ve kuracağımız ürünün güvenilir bir şirketin ürünü olması nedeniyle ServiceDesk Plus ürününü kullanmaya karar verdik.
ServiceDesk Plus genel olarak IT departmanının ihtiyaçlarına cevap veren belki de sektördeki en detaylı program. Ancak elbette ki ManageEngine’ın da bazı eksikleri bulunmakta. Mevcut sürümü 3 yıldır kullanıyoruz. Ürünü alırken de eski versiyonu kurmak zorunda kalmıştık. Yeni versiyon çalışmamıştı. Şu anda da ürünün yeni ve gelişen özellikleri olduğuna eminim, yine de yeni versiyonu yüklemeye ilk kurulum sırasında yaşadığımız zorluklar nedeniyle çekiniyorum. Ayrıca kullandığımız versiyonun e-mail ile yanıt gönderim sisteminde de bazı problemler bulunmakta.
ERSİN OKUR
Astaş
Bilgi Teknolojileri Müdürü