Finans sektöründe yama yönetimi özellikle tabii olunan regülasyonlar gereği önemle takip edilmesi gereken bir konu olarak karşımıza çıkmakta. Bu noktada ManageEngine Endpoint Central ihtiyaçlara karşılık verebilecek kabiliyetlere sahip ürün olarak bize yardımcı oluyor.
Doruk Faktoring olarak yama yönetimi / patch management konusunda kullandığımız uygulamaların yönetimsel zorluklarını dikkate alarak yeni çözüm arayışımız olmuştu. Bu kapsamda yapılan görüşmelerden biri de ManageEngine Endpoint Central ürünü için Vitel ile oldu. Teknik toplantılarımızda ürün özelliklerine ait verilen teknik detaylar ve sorularımıza verdikleri net yanıtlar ile ürünü kısa sürede kullanabilecek noktaya geldik. Ürünün on-premise yapıda çalışabilmesi regülasyon uyumluluğu açısından önemli bir artı oldu. Sektörde yaygın olarak kullanımı ve satış sonrası destek hizmetleri bizim ürünü seçmemizdeki önemli etmenlerden oldu. Satış temsilcilerinin yapıcı yaklaşımları da süreçlerin hızlı ilerlemesini sağladı.
ManageEngine Endpoint Central ürününün katkıları
Endpoint Central ürünü bize sadece yama yönetimi konusunda değil bir çok alanda fayda sağlamakta. Ürün ile hayatımıza giren bazı kolaylıkları şu şekilde belirtebilirim: Kullanıcıların bilgisayarlarındaki sistem kaynaklarının takibi, logon takibi, yüklü uygulamaların envanter takibi, yüklü yama / patchler ve bunların olası zaafiyetlerinin izlenmesi, yama geçişlerinin takibi, kullanıcılarda yüklü uygulamaların takibi, Active Directory’ deki gruplar ve kullanıcı bazında özellikleri izleme ve raporlama, kullanıcıların (özellikle şubelerdeki çalışanların) bilgisayarlarına uygulama üzerinden uzak masaüstü erişimi yapılabilmesi ve belli uygulamaların çalışmasının yasaklanması gibi çok sayıda özellik iş yükümüzün hafiflemesine önemli katkılar sağlamakta.
Orta ve uzun vade çalışma planı
Doruk Faktoring A.Ş. olarak dijital dönüşüm projelerimiz kapsamında bize yardımcı olacak teknolojik yatırımlar yapmaya devam ediyoruz. Bu noktada çalışmalarımızda destek sağlayacak araçlar süreçlerin daha sağlıklı yürütülmesini sağlıyor.
ManageEngine ürün grubuna ait uygulamaların bu noktada katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Aldığımız hizmetin sadece satış süreci sonuna kadar değil satış sonrasında da aynı şekilde devam etmesi Vitel ile çalışmaya devam edilmesi ve diğer ManageEngine ürünlerinin de alımı konusunda bizleri teşvik etmekte.
Endpoint Central üzerindeki Mobile Device Management modülü ile mobil cihazlar üzerinde yönetimsel çalışmalarda bulunmak orta vadeli hedeflerimiz arasına yer almaktadır.
İnceleme fırsatı bulduğumuz ServiceDesk Plus’un yardım masası / çağrı merkezi konusunda fayda sağlayacağını yaptığımız test ve demodan deneyimleme fırsatı yakalamış olduk. OpManager ürünü ile ağ kaynakları üzerinde kontrollerimizi artırmak da ilerleyen dönemde planlarımız arasında yer almaktadır.
Ali Tuğrul GORAL
Bilgi Teknolojileri Müdürü