Işıkkent Eğitim Kampüsü olarak yapımızda ManageEngine Desktop Central, AdManager Plus ve ServiceDesk Plus ürünlerini kullanıyoruz. Personellerimizin bir kısmının ofiste bir kısmının ise ofis dışında çalışmak durumda kaldığı pandemi koşullarında, Desktop Central tam bir kurtarıcı rol üstlendi. Kurum içinde ya da dışında fark etmeksizin tüm kullanıcıların uzak destek süreçlerini güvenle sürdürdük. Bununla birlikte yazılım dağıtımı, yama yönetimi servis paketi yönetimi gibi önemli noktaları yine aynı araç sayesinde kolaylıkla yapabildik. Varlık yönetimi, 100’ün üzerinde hazır Active Directory raporu ile sisteme ait birçok veriye rahatlıkla ulaşabilmekteyiz.
Bu özellikleri cep telefonundan bile kullanıp gerektiğinde kullanıcı bilgisayarına bağlanabilmek mobiliteyi arttırıyor. ServiceDesk ürünü ile iş akışları oluşturup arıza tipine göre ilgili personele arıza ataması yapabildiğimiz bir kurgumuz var. Bu sayede arıza türlerini, yoğunluğunu, SLA durumlarını takip ederek Helpdesk süreçlerindeki kaliteyi arttırmaktayız. Sektör bağımsız ilgilenen tüm kurumların; son kullanıcıların hibrit çalışma ortamlarında olduğu şu dönemde Desktop Central ürününü test edip yaratacağı katma değeri kendilerinin görmelerini tavsiye ederim.
Erkin TÜRKGELDİ
Işık Kent Eğitim Kampüsü
Bilgi Teknolojileri Yöneticisi