ServiceDesk Plus Kullanıcıları için Endpoint Central ile Entegrasyon Faydaları

 

ServiceDesk Plus Kullanıcıları için Endpoint Central ile Entegrasyonun Faydaları

 

Endpoint Central, ManageEngine tarafından sunulan web tabanlı bir Windows sunucu ve masaüstü yönetim yazılımıdır. ServiceDesk Plus ile Endpoint Central entegrasyonu sayesinde Windows ortamınızı tek bir noktadan yapılandırabilir ve yönetebilirsiniz. Endpoint Central, ağınızdaki Windows iş istasyonları ve sunucularına düzenli masaüstü yönetim aktivitelerinizi otomatikleştirir, yazılım, yama ve servis paketlerinizi yükler. Ayrıca bir kullanıcı veya workstation için komut dosyaları çalıştırabilirsiniz.
Bu entegrasyon ile hangi faydaları elde edeceğinize aşağıda başlıklar halinde bakalım;

 

Varlık Yönetimi

 

Endpoint Central, ağınızdaki donanım ve yazılım detaylarını toplamak için belirli aralıklarla envanter taraması gerçekleştirir. Bu tarama manuel olarak yapılabilir veya otomatik olarak zamanlanabilir. Hem Endpoint Central hem de ServiceDesk Plus ile varlıklarınızı taradığınızda, mevcut bilgiler en güncel verilerin üzerine yazılacaktır. Endpoint Central’ın ajanı, yalnızca son taramadan sonraki değişiklikleri bildirir. Bu akıllı özellik, ağ bant genişliğinizi korumanıza yardımcı olur.  Endpoint Central BT Varlık Yönetimi modülü, ağınızdaki donanım/yazılım değişikliklerini hem arayüz üzerinden hem de mobil uygulamanızdan tespit edebilmenizi sağlar. Yazılım ölçümleme gibi gelişmiş özelliklerle lisanslı yazılım kullanımını izleyebilir ve hafıza kullanımını gözden geçirebilirsiniz.

 

Olay/Talep Kaydı Penceresinden Gerçek Zamanlı BT Varlık Yönetimi

 

Olay/Talep kaydının çözüm sürecini hızlandırmak için script ve kurallama yöntemleri tanımlanabilmektedir. Gelişmiş uzaktan kontrol seçenekleri sayesinde hızlı bir şekilde sorunlarınızı giderebilirsiniz. Tek oturum açma (SSO) kolaylığı ile giriş yapmadan Olay/Talep kaydınızı oluşturabilirsiniz.

 

Yasaklı Yazılım Kullanımı için Onay Taleplerini ServiceDesk Plus ile Yönetme

 

Çoğu kuruluş, oyunlar ve sosyal medya uygulamaları gibi üretkenlik kayıplarına ve uyumluluk sorunlarına yol açabilecek yasaklı yazılımların kullanımını engelleyen bir liste tutar. Ancak, bazı durumlarda iş amacıyla yasaklı yazılımlar kullanılmak istenebilir. Bu durumda, onay BT yöneticisinden alınmalıdır. Endpoint Central üzerinden yasaklı yazılım kullanımı talebi oluşturulabilir ve bu talep otomatik olarak ServiceDesk Plus’ta bir Olay/Talep kaydı olarak kaydedilir.

 

Geliştirilmiş BT Varlık Yönetimi

 

  • Kapsamlı Varlık Keşfi: Endpoint Central’ın varlık keşif yetenekleri, ServiceDesk Plus’a doğru ve güncel bilgiler sağlar, bu da varlık yönetiminin verimini arttırır.
  • Varlık Senkronizasyonu: Endpoint Central’da yapılan donanım yükseltmeleri veya yazılım yüklemeleri gibi değişiklikler otomatik olarak ServiceDesk Plus ile senkronize edilir, bu da veri tutarlılığını sağlar.
  • Otomatik Varlık Takibi: Entegrasyon, varlıklarla ilgili faaliyetlerin otomatik olarak izlenmesini sağlar, kaynak tahsisini optimize eder ve uyumluluk risklerini en aza indirir.

Proaktif İzleme ve Sorun Çözme

 

  • Gerçek Zamanlı Uyarılar: Endpoint Central’ın izleme özellikleri, ServiceDesk Plus teknisyenlerine Olay/Talep kaydı gönderebilmektedir, bu da zamanında hızlı sorun tespiti ve çözümü sağlanmasına yardımcı olur.
  • Uzaktan Erişim ile Sorun Giderme (Remote Control): Teknisyenler, ServiceDesk Plus üzerinden uç noktalara uzaktan erişim sağlayabilir, bu da süreci hızlandırır ve fiziksel müdahaleleri en aza indirir.

 

Dinamik Envanter Uyarılarını Otomatik Olarak ServiceDesk Plus’ta Ticket Oluşturma

 

Varlıklarınızda oluşan uyarıları Endpoint Central tespit eder ve son kullanıcının herhangi bir aksiyona almasına gerek kalmadan ServiceDesk Plus’a otomatik olarak ticket açar. Böylelikle envanterlerinizin uyarılarını gerçek zamanlı alabilirsiniz.

 

Örneğin:

  • Ağa yeni bir donanım eklenmesi veya çıkarılması
  • Yeni bir yazılım kurulması veya kaldırılması
  • Yasaklı bir yazılımın tespit edilmesi ve bu yasaklı yazılımın tespit uyarıları otomatik olarak ServiceDesk Plus’ta Olay/Talep kaydı olarak kaydedilecektir.

 

Yazılım Uygulamalarının Dağıtılması

 

Endpoint Central, ağınızdaki hedef bilgisayarlara iş açısından kritik yazılımları ServiceDesk Plus Olay/Talep kaydı üzerinden dağıtmanıza olanak tanır. Endpoint Central sunucusu ve ServiceDesk Plus sunucusu otomatik olarak senkronize olduğunda, mevcut paketlerden faydalanabilir veya yazılım dağıtımı için yeni paketler oluşturabilirsiniz.

 

Uzaktan Kontrol

 

Endpoint Central kullanarak ServiceDesk Plus Olay/Talep kaydını çözmek için bir uzaktan bağlantı kurulduğunda, çalışma günlükleri (worklog) ServiceDesk Plus sunucusuna gönderilebilir.

 

Yardım Masası Talep Yönetimi

 

Endpoint Central’ın ajan tray icon simgesinden kullanıcılar, otomatik olarak ServiceDesk Plus’ta Olay/Talep kaydı olarak kaydedilecek yardım masası çağrıları oluşturabilir. Talep gönderimi sırasında önceden tanımlanmış şablonlar kullanılabilir ve bu şablonlar üzerinde değişiklik yapabilirsiniz.